Sunday, February 1, 2009

Tre älgar och en räv

Lite stelare i benpinnarna än vad jag hade räknat med; styrketräningen sitter i fortfarande. Men jag fuskade inte, utan sprang rätt genom skiten. Och skit finns det gott om på min lilla hemkarta nu. Jisses, vad de har huggit och lämnat bröte och bräsk överallt. Och is och halka, tjäle och stumma stigar.

På andra sidan hygget lunkade en älgko med två kalvar undan när jag kom. Lite senare slank en räv genom riset. (Räven raskar genom lingonrisen.)

Femtio tappra minuter utan beröm och utan klander. Möjligtvis beröm för att backar, stenfält och hyggen avklaras med flaggan i topp (fuskvila först i den fina skog som följer).

Två poäng.

Håller tummarna för att antingen tjälen försvinner eller att vi får ett litet snötäcke. Tjälen är inte bra för dåliga knäet – det känner jag.

No comments:

Post a Comment